Σοκολατούχο γάλα: ένα καλό και πρακτικό γεύμα αποκατάστασης

Μία πολύ καλή διατροφική επιλογή για γεύμα αποκατάστασης μετά την άσκηση είναι το σοκολατούχο γάλα χαμηλών λιπαρών.

 

Μισό λίτρο (500ml) σοκολατούχο γάλα χαμηλών λιπαρών δίνει περίπου:
175 kcal,  19γρ. πρωτεΐνης, 25γρ. υδατανθράκων και δεν έχει καθόλου λιπαρά.

Πιο συγκεκριμένα περιέχει:

-Καλή ποσότητα υδατανθράκων (λακτόζη και σακχαρόζη) που βοηθάνε στην αναπλήρωση των αποθεμάτων γλυκογόνου.

-Ποσότητες καζεΐνης και πρωτεϊνών ορού σε αναλογία 3:1. Η αργή πέψη και απορρόφηση των πρωτεϊνών αυτών από τον οργανισμό οδηγεί σε διαρκή ελαφριά αύξηση της συγκέντρωσης των αμινοξέων στο αίμα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Κατά συνέπεια, οι μύες τροφοδοτούνται με αμινοξέα για περισσότερο χρόνο και έτσι υποστηρίζεται καλύτερα η μυϊκή πρωτεϊνοσύνθεση.

-Καλή ποσότητα αμινοξέων διακλαδισμένης αλύσου (BCAA), τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στην πρωτεϊνοσύνθεση του μυϊκού ιστού.

-Υγρά σημαντικά για την ενυδάτωση του οργανισμού. Μην ξεχνάμε ότι κατά την άσκηση χάνουμε υγρά και αφυδατωνόμαστε.

-Υψηλές συγκεντρώσεις ηλεκτρολυτών (Na, K) που χάνονται λόγω εφίδρωσης κατά την άσκηση και θέλουμε να αναπληρώνονται.

-Καλή ποσότητα ασβεστίου, φωσφόρου και μαγνησίου.

-Αξιοσημείωτη ποσότητα βιταμινών Α, D και B2.

 Δυσανεξία στη λακτόζη

Όσοι έχουν δυσανεξία στη λακτόζη πρέπει να αποφεύγουν το σοκολατούχο γάλα και να καταναλώνουν είτε γάλα χωρίς λακτόζη είτε να λαμβάνουν το ένζυμο της λακτάσης εξωγενώς και να απολαμβάνουν οποιοδήποτε γάλα της επιλογής τους.

 

Συμπερασματικά

  • Tο σοκολατούχο γάλα προσφέρεται σαν μία πολύ καλή λύση μετα-προπονητικού γεύματος και για την αερόβια και την αναερόβια άσκηση.

  • Ιδιαίτερα στην καλοκαιρινή περίοδο που διανύουμε αποτελεί μία δροσιστική, γρήγορα διαθέσιμη και σχετικά φθηνή επιλογή για καλή αποκατάσταση μετά από την άσκηση.

Βιβλιογραφία:

D Roy., Milk: the new sports drink? A Review, Journal of the International Society of Sports Nutrition, 2008