Μπορεί να έχεις παρατηρήσει ότι ορισμένα τρόφιμα σε χορταίνουν καλύτερα.

Ας δούμε ποια χαρακτηριστικά κάνουν ένα τρόφιμο χορταστικό και επίσης μερικά τρόφιμα που δεν θα περίμενες να δίνουν τόσο καλό αίσθημα ικανοποίησης της πείνας σου!

Φαντάσου πόσο χορτασμένος νιώθεις.. 

-μετά την κατανάλωση ½ συσκευασίας σοκολάτας
-μετά την κατανάλωση 2 αυγών βραστών και μίας φέτας ψωμιού ολικής αλέσεως

Αν όλα λειτουργούν φυσιολογικά με σένα μάλλον το δεύτερο γεύμα θα σε χόρταινε περισσότερο και ας είναι γεύμα περίπου ίδιων θερμίδων με το πρώτο.

Ουσιαστικά, μιλάμε για την πληρότητα/κορεσμό που σου προκαλεί το κάθε τρόφιμο.

Δηλαδή πόσο χορτασμένος, πόσο full σε κάνει να αισθάνεσαι μέχρι την κατανάλωση του επόμενου γεύματος, επηρεάζοντας το δε ποσοτικά και ποιοτικά.

Το τρόφιμο έκπληξη!

Έρευνα που έγινε το 1995 από Αυστραλή ερευνήτρια έδειξε ότι το τρόφιμο που μας χορταίνει περισσότερο από κάθε άλλο είναι η βραστή πατάτα

Άλλα ενδιαφέροντα αποτελέσματα

Οι συγκρίσεις μεταξύ διαφόρων τροφίμων έγιναν μετά από κατανάλωση ισοθερμιδικών γευμάτων του κάθε τροφίμου από ένα δείγμα εθελοντών. 

Αν και η συγκεκριμένη έρευνα δεν είναι τόσο αξιόπιστη για αρκετούς λόγους, μας δίνει μία καλή εικόνα και κάποια ενδιαφέροντα αποτελέσματα:

  • Το λιπαρό ψάρι, το κόκκινο κρέας, τα φασόλια μας χορταίνουν σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό.

  • Η βρώμη μας χορταίνει το διπλάσιο απ’ ότι τα δημητριακά muesli.

  • Το ψωμί ολικής αλέσεως μας χορταίνει περισσότερο από το άσπρο ψωμί.

  • Φρούτα: το μήλο και το πορτοκάλι μας χορταίνουν περισσότερο από τη μπανάνα.

  • Τα pop corn μας χορταίνουν το διπλάσιο απ’ ότι η σοκολάτα τύπου Mars ή από τα φιστίκια.

  • Για τις τηγανιτές πατάτες δεν ισχύει το ίδιο με τις βραστές. Μας χορταίνουν πολύ λιγότερο.

  • Οι τούρτες, τα ντόνατς και τα μπισκότα είναι από τα λιγότερο χορταστικά τρόφιμα.

  • Τρόφιμα με αρκετό όγκο-βάρος σε λίγες θερμίδες όπως είναι για παράδειγμα τα pop corn, τα πορτοκάλια, οι βραστές πατάτες μας χορταίνουν αρκετά γιατί καταλαμβάνουν μεγάλο χώρο στο στομάχι μας.

  • Τρόφιμα με αρκετό λίπος (όπως πχ. τα κρουασάν που μας χορταίνουν λιγότερο από κάθε άλλο τρόφιμο με βάση τη συγκεκριμένη έρευνα) δημιουργούν έντονη επιθυμία για άμεση και περισσότερη κατανάλωση του ίδιου τροφίμου.

  • Τα συστατικά ενός τροφίμου επηρεάζουν τον βαθμό του κορεσμού που προκαλεί.

  •  Όσο περισσότερες φυτικές ίνες, πρωτεΐνη και νερό έχει ένα τρόφιμο τόσο πιο χορταστικό είναι.

Στις βραστές πατάτες πρόσθεσε μαϊντανό, θυμάρι, ρίγανη, πιπέρι και αλάτι με μέτρο ανάλογα τις προτιμήσεις σου. Επίσης, μπορείς να προσθέσεις λίγο τριμμένο τυρί.

Τα τρόφιμα που ικανοποιούν περισσότερο το αίσθημα της πείνας και έχουν λίγες θερμίδες λειτουργούν βοηθητικά στην απώλεια βάρους και λίπους.

(Σε επόμενο άρθρο θα σου προτείνω 7+1 πρακτικές διατροφικές επιλογές).

Παρόλα αυτά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η απώλεια βάρους/λίπους δεν είναι θέμα συγκεκριμένων τροφίμων, αλλά συνολικότερης προσοχής όλων των γευμάτων της κάθε μέρας.

Συμπερασματικά

  • Πρωταρχικής σημασίας σε μία διατροφή είναι να χορταίνεις μετά από κάθε γεύμα.

  • Κάποια τρόφιμα όπως είναι για παράδειγμα η βραστή πατάτα είναι χρήσιμα εργαλεία.

  • Όσο περισσότερες φυτικές ίνες, πρωτεΐνη και νερό έχει ένα τρόφιμο τόσο πιο χορταστικό είναι.

  • Η απώλεια βάρους/λίπους δεν είναι θέμα συγκεκριμένων τροφίμων, αλλά συνολικότερης προσοχής όλων των γευμάτων της κάθε μέρας.