Πώς να θέσεις τους fitness στόχους σου

Πως θα θέσεις τα fitness goals σου

Γράφουν οι:
-Στέφανος Παπαναστασίου, διαιτολόγος-διατροφολόγος, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών, PN1, OTA2, Barça Innovation Hub, IOC Diploma in Sports Nutrition
-Εύη Λαμπροπούλου, διαιτολόγος-διατροφολόγος, MSc ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, BSc Πανεπιστήμιο δυτικής Αττικής

Πόσες φορές έχεις νιώσει πως τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να τα κόψεις όλα, να ξεκινήσεις το πιο αυστηρό πρόγραμμα διατροφής και να θέσεις υψηλούς στόχους;

Ξεκινάς με ενθουσιασμό και πεποίθηση πως θα τα καταφέρεις. Είσαι διατεθειμένος–η να κάνεις τα πάντα, αρκεί να δεις αποτέλεσμα το συντομότερο δυνατό.

Χμμ καταλαβαίνω τον ενθουσιασμό σου αλλά τη τελευταία φορά που ξεκίνησες με το ίδιο σκεπτικό τι αποτέλεσμα είχε; Πέτυχε ή μήπως όχι;

Η αλήθεια είναι πως με τον παραπάνω τρόπο σκέψης οδηγήσε με μαθηματική ακρίβεια στην αποτυχία.
Συνεπώς, σ ‘ αυτό το άρθρο θα σου πω πως μπορείς να θέσεις τους στόχους / fitness goals σου βήμα βήμα βάση της δικής σου ζωής και καθημερινότητας.Βασικό συστατικό όλων των παραπάνω… ο ρεαλισμός.

Θέλουμε οι στόχοι σου να είναι όσο πιο ρεαλιστικοί γίνεται και να βασίζονται στην ενέργεια και τον χρόνο που μπορείς να αφιερώσεις σε αυτούς βάση της καθημερινότητάς σου.

Στα επόμενα παραδείγματα θα καταλάβεις ακριβώς τι εννοώ·         

- Αν δουλεύεις πολλές ώρες μέσα στην ημέρα ένας εφικτός στόχος σ’ αυτή την περίπτωση θα ήταν η προετοιμασία των μισών γευμάτων μέσα στην εβδομάδα. Με τον τρόπο αυτό δε θα απευθύνεσαι καθημερινά σε εστιατόρια απ’ έξω και μοιραία θα προσέξεις και τη διατροφή σου.·        

- Άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι πως αν θέλεις να εντάξεις στη ζωή σου τη γυμναστική αντί να στοχεύεις στο να έχεις κοιλιακούς σε 2 εβδομάδες, μπορείς να εστιάσεις σε 2 προπονήσεις μέσα στην εβδομάδα και άλλες 2 όπου και να βρίσκεσαι όταν έχεις ευκαιρία. Στο πάρκο , στο σπίτι  κάνοντας μερικά καθίσματα ή κάποιες έλξεις.

Μπορείς να καταγράψεις ακριβώς τους στόχους σου σχετικά με την υγεία και το fitness σου / fitness goals. Τι έχουν να σου προσφέρουν; Πώς μπορείς να τους χτίσεις βήμα βήμα;

 Σ’ αυτό θα σε βοηθήσει η μέθοδος SMART

Τι είναι οι Στόχοι SMART;

Το αγγλικό ακρωνύμιο SMART σχηματίζεται από τις λέξεις:

  • Specific – Συγκεκριμένος
  • Measurable - Μετρήσιμος
  • Agreed Upon – Αποτέλεσμα Συλλογικής Απόφασης
  • Realistic - Ρεαλιστικός
  • Time-BasedΟριοθετημένος Χρονικά.

Για να τα αναλύσουμε λίγο όλα αυτά.

Συγκεκριμένος

Όσο πιο συγκεκριμένος είναι ένας στόχος, τόσο πιο ξεκάθαρο είναι το μήνυμα που δίνεται σε όλα τα μέλη της ομάδας. Κι είναι σημαντικό όλοι όσοι περιλαμβάνονται να κυμαίνονται στην ίδια συχνότητα.
Όταν, λοιπόν, καταστρώνεις τα σχέδιά σου και συλλογίζεσαι έναν στόχο, αναρωτήσου:
Ποιοι περιλαμβάνονται;
Τι πρέπει να γίνει, και από ποιον;
Σχετίζεται με κάποιο συγκεκριμένο μέρος; Αν ναι, πού θα πραγματοποιηθεί;

Μετρήσιμος

Μόνο αν είναι μετρήσιμος ένας στόχος μπορείς να διαπιστώσεις αν όντως τον πλησιάζεις. 
Αναρωτήσου λοιπόν:
Τι είδους αριθμητική τιμή μπορώ να προσδώσω στο αποτέλεσμα του συγκεκριμένου στόχου;
Πώς θα καθορίσω τι αποτελεί καλό αποτέλεσμα και τι όχι;  

Αποτέλεσμα Συλλογικής Απόφασης

Eργαζόμαστε πάντοτε σε μια ομάδα με πολλά διαφορετικά τμήματα.
Όταν, λοιπόν, θέτετε έναν στόχο, θα πρέπει να τον συζητήσετε με όλη την ομάδα και να λάβετε προσεκτικά υπόψη τα σχόλιά τους. Μόνο έτσι θα καταλάβετε αν ο στόχος που έχετε θέσει μοιάζει ρεαλιστικός για όλους.
Αναρωτηθείτε λοιπόν:
Έχω συζητήσει το στόχο αυτό με όλους όσοι περιλαμβάνονται;

Ρεαλιστικός

Καλό είναι να ονειρεύεσαι, αλλά μην το παρακάνεις, γιατί το όνειρο μπορεί να γίνει εφιάλτης.
Θέτοντας άπιαστους, μη ρεαλιστικούς στόχους βάζεις το θεμέλιο μιας παταγώδους αποτυχίας.
Στάσου, λοιπόν, μια στιγμή και σκεψου:

Οριοθετημένος Χρονικά

Ορίζοντας ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο για την επίτευξη του στόχου, βοηθάς τα μέλη της ομάδας σου να κινητοποιηθούν πιο έντονα.
Θα πρέπει, λοιπόν να είσαι σε θέση να απαντήσεις στα εξής:
Ως πότε θα πρέπει να έχει επιτευχθεί ο στόχος;
Ποιο είναι το σχετικό χρονοδιάγραμμα;Υπάρχουν κάποια προκαταρκτικά στάδια που απαιτούνται;
Αν ναι, ποια είναι αυτά;

Ας δούμε λοιπόν τώρα ορισμένα παραδείγματα SMART στόχων.

Παραδείγματα Στόχων SMART

Στόχος: Θέλω ένα καλύτερο σώμα
Συγκεκριμένος: Θέλω να χάσω κιλά
Μετρήσιμος: Θέλω να χάσω 20 κιλά
Συλλογική Απόφαση: Να έχω την υποστήριξη της μητέρας μου και του/της συντρόφου μου
Ρεαλιστικός: Θέλω να χάνω περίπου 3 -4 κιλά το μήνα 
Χρονοδιάγραμμα: Σε 6 μήνες από σήμερα

Τι πετυχαίνεις με όλα τα παραπάνω;

  • 100% επιτυχία των όσων έχεις στοχεύσει
  • Καθημερινή βελτίωση
  • Εστιάζεις στις μικρές καθημερινές νίκες
  • Αξιώνεις τα επόμενά σου βήματα

🔹 Μπες στη free, online, facebook ομάδα ''Project: Χάσιμο λίπους'' που μοιραζόμαστε χρήσιμες συμβουλές σχετικά με την απώλεια λίπους.

Γιατί είναι τόσο σημαντικοί οι στόχοι / fitness goals;

Οι ΣTOΧΟΙ είναι σαν μια πυξίδα που θα σε κατευθύνουν και θα σε κινητοποίησουν προς τον προορισμό που θες αλλά η ζωή θα σου δώσει ανατροφοδότηση Και θα σου δείξει αν βαδίζεις προς το σωστό δρομο η αν κάτι δεν σε ελκύει σαν ιδέα .

Θέσε ρεαλιστικούς στόχους / fitness goals

  • Σπασ’ τους σε μικρότερους

  • Κατέγραψε τι έχουν να σου προσφέρουν

  • Χρησιμοποίησε τη μέθοδο SMART

 

A journey of a thousand miles begins with a single step

- Lao Tzu

Νιώθεις έτοιμος/η να πετύχεις μία σημαντική αλλαγή στο σώμα και στην καθημερινότητα σου με το κατάλληλο πρόγραμμα διατροφής;

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στην παρακάτω φόρμα και θα επικοινωνήσω μαζί σου το συντομότερο δυνατόν.

Related Posts