Πόσες θερμίδες καις όταν γυμνάζεσαι και ποια είναι η καλύτερη μορφή άσκησης για σένα;

Συνήθως όταν το παράκανεις με τα γεύματα και τα ποτάκια σου ψάχνεις έναν τρόπο να επανορθώσεις.

Πριν βιαστείς να πας να γυμναστείς χωρίς αύριο, διάβασε πιο κάτω ποια είναι η καλύτερη μορφή άσκησης για να κάψεις τις περισσότερες θερμίδες και ποια η καλύτερη μορφή άσκησης για σένα!

Τι μορφή άσκησης να κάνω για να κάψω τις περισσότερες θερμίδες;

Καταναλώνεις πολλές θερμίδες:

Όσο μεγαλύτερη είναι η ένταση της άσκησης

Σκέψου να κάνεις ποδήλατο χαζεύοντας την παραλία και το ηλιοβασίλεμα (χαμηλή ένταση) ή να κάνεις ομαδικό πρόγραμμα spinning στο γυμναστήριό σου (υψηλή ένταση)

Όσο μεγαλύτερη είναι η διάρκεια της άσκησης

Λογικό όταν τρέχεις για 20 λεπτά (μικρή διάρκεια) να καταναλώνεις λιγότερες θερμίδες από όταν τρέχεις συνεχόμενα για μία ώρα (μεγάλη διάρκεια).
Ακολουθεί ένας πίνακας με διάφορα είδη ασκήσεων που δείχνει πόσες θερμίδες καταναλώνει ένα άτομο 80 κιλών για 30 λεπτά άσκησης:

Αυτές οι τιμές είναι κατά προσέγγιση.  Ο καθένας καταναλώνει διαφορετικό ποσό θερμίδων ανά είδος άσκησης ανάλογα με τη φυσική κατάσταση, το μεταβολισμό και την αναλογία λίπους/μυών του.

Ποια είναι η καλύτερη μορφή άσκησης για σένα;

Παράγοντας νο.1: Αυτή που απολαμβάνεις.

Τι σου αρέσει πραγματικά να κάνεις;
Τι θα έκανες με ευκολία χωρίς να το φέρνεις βαρέως κάθε φορά που είναι να πας για προπόνηση;

Παράγοντας νο.2: Αυτή που είναι κοντά σε σένα.

Η απόσταση παίζει τεράστιο ρόλο στη συνέπεια που θα δείξεις σε βάθος χρόνου. Φυσικά γνωρίζεις ότι τίποτα δεν κερδίζεται σε μία μέρα. Γι’ αυτό φρόντισε ο χώρος που θα γυμνάζεσαι την επόμενη φορά να μην απέχει πάνω από 10 λεπτά μακριά απ’ το σπίτι σου.

Παράγοντας νο.3: Αυτή που ταιριάζει με τους στόχους σου.

Αν στόχος σου είναι η απώλεια βάρους δεν μπορείς να ποντάρεις στο πρόγραμμα Pilates για να χάσεις βάρος, αλλά αντίθετα θα ήταν καλύτερο να επέλεγες ένα πιο δυναμικό πρόγραμμα τύπου TRX, spinning ή Cross Fit. Αν στόχος σου είναι η εκτόνωση συσσωρευμένης ενέργειας μετά από πολλές ώρες εργασίας ή μαθημάτων, τότε προγράμματα τύπου Yoga και Pilates είναι ακριβώς αυτά που χρειάζεσαι.

Παράγοντας νο.4: Αυτή που ταιριάζει με τη φυσική κατάστασή σου.

Μην αποπειραθείς να πας για τρέξιμο στο βουνό (trail running) προτού βγάζεις με άνεση 10 γύρους στο δημοτικό γήπεδο της περιοχής σου. Για κάθε μορφή άσκησης χρειάζεται πρώτα κι η κατάλληλη προετοιμασία.

Παράγοντας νο.5: Αυτή που έχει χαμηλό κίνδυνο για τραυματισμούς.

Καλό θα ήταν να μην ξεκινήσεις ελεύθερα βάρη ή crossfit χωρίς σωστή καθοδήγηση από κάποιον trainer, ειδικά αν έχεις προβλήματα με κάποιο μέρος του σώματός σου. Ξεκίνα με κάποια πιο φιλική μορφή άσκησης προς τις αρθρώσεις και τους τένοντές σου, όπως για παράδειγμα περπάτημα κι ασκήσεις με βάρος σώματος.

Μην κάνεις το λάθος να διαλέξεις κάποια μορφή άσκησης λόγω θερμίδων.
Για να καταλάβεις τι εννοώ αρκεί να μάθεις πόσες θερμίδες έχουν ενδεικτικά κάποια τρόφιμα:

Μία μέτρια μπανάνα έχει 105kcal, μία παλάμη (120g.) στήθος κοτόπουλο έχει 198kcal, μισή σοκολάτα γάλακτος (50g.) έχει περίπου 250-300kcal και ένα σουβλάκι με γύρο χοιρινό (πίτα με λάδι, πατάτες και τζατζίκι) έχει περίπου 760kcal. Θυμίζω ότι για να κάψεις 760kcal πρέπει να τρέξεις με σχετικά γρήγορη ταχύτητα για περίπου μία ώρα.

Η γυμναστική έχει αμέτρητα οφέλη για την υγεία, αλλά η απώλεια βάρους δεν είναι ένα από αυτά.

Θέλω να έχεις υπόψη έναν βασικό κανόνα διατροφής αν θες να δεις άμεση διαφορά στο σώμα σου:

Για να πετύχεις την επιθυμητή απώλεια βάρους/λίπους πρέπει να εξασφαλίζεις ότι οι θερμίδες που λαμβάνεις μέσω φαγητού είναι λιγότερες από αυτές που ξοδεύεις μέσα στη μέρα μέσω κίνησης κι άσκησης!

Συμπερασματικά:

  • Όσο μεγαλύτερη η ένταση και διάρκεια της άσκησης, τόσες περισσότερες θερμίδες καις.

  • Η καλύτερη μορφή άσκησης για σένα είναι αυτή που απολαμβάνεις.

  • Η άσκηση έχει αμέτρητα και σημαντικότατα οφέλη για την υγεία, ανάμεσα στα οποία είναι η διατήρηση/αύξηση μυϊκής μάζας, η αντικαταθλιπτική δράση (ψυχική εκτόνωση), η μετα-προπονητική ευφορία, η αυξημένη πειθαρχία σε άλλους τομείς όπως η διατροφή, η εργασία κι άλλα.

  • Η απώλεια βάρους δεν είναι ένα από αυτά. Από μόνη της η άσκηση έχει μικρή επίδραση στην απώλεια βάρους. Η απώλεια βάρους/λίπους είναι κυρίως θέμα διατροφής και δευτερευόντως θέμα άσκησης.

  • Ο ιδανικός συνδυασμός διατροφής κι άσκησης εξασφαλίζει τα πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα!

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο www.pillowfights.gr

Related Posts