Ένα κύριο ζήτημα που πρέπει να επιλύσεις αν θέλεις να χάσεις βάρος είναι η ιδανική συχνότητα γευμάτων.

Όπου και να κοιτάξεις στο διαδίκτυο θα βρεις την συμβουλή  ''Για να χάσεις κιλά πρέπει να κάνεις μικρά και συχνά γεύματα. Να τρως κάθε 3 ώρες για να κάνεις περισσότερες καύσεις και να βοηθήσεις το μεταβολισμό σου''.

-Κατά πόσο ισχύει;
-Πόσα είναι τα ιδανικά γεύματα για σένα;

Διάβασε παρακάτω και οι απορίες αυτές θα σου λυθούν ευθύς αμέσως.

Τα μικρά και συχνά γεύματα βοηθάνε στην απώλεια βάρους;

Έχει επικρατήσει ο μύθος πως όσα περισσότερα γεύματα καταναλώνεις, τόσο καλύτερα δουλεύει ο μεταβολισμός σου και τόσο ευκολότερα χάνεις βάρος. 

Η επιστήμη δε φαίνεται να συμφωνεί.

Ήδη από το 1997, μία μετα-ανάλυση που δημοσιεύτηκε στο British Journal of Nutrition έδειξε ότι η απώλεια βάρους δεν εξαρτάται από τη συχνότητα γευμάτων εφόσον υπάρχει ένα έλλειμμα θερμίδων. 

Δηλαδή όταν λαμβάνονται λιγότερες θερμίδες από αυτές που ξοδεύονται μέσα στη μέρα δεν έχει ιδιαίτερη σημασία αν αυτό θα συμβεί μέσω δύο ή τριών ή έξι γευμάτων μέσα στη μέρα.

Στο ίδιο συμπέρασμα κατέληξε μία πιο πρόσφατη ανασκόπηση της βιβλιογραφίας (2009) που έλαβε υπόψη 176 μελέτες (εκ των οποίων οι 10 πληρούσαν τα επιθυμητά κριτήρια) αναφέροντας πως δεν βρέθηκε κάποια σημαντική συσχέτιση της συχνότητας γευμάτων με την απώλεια βάρους.

Tα μικρά και συχνά γεύματα αυξάνουν το μεταβολισμό;

Οι ερευνητές μελέτησαν άτομα τα οποία λάμβαναν τις θερμίδες που τους αναλογούσαν για να διατηρηθούν στο ίδιο βάρος και παρατήρησαν αν υπάρχει κάποια διαφορά στις μετρήσεις του μεταβολισμού τους μετά από διαφορετική συχνότητα κατανάλωσης γευμάτων.

Έρευνα που έγινε το 2008 δεν έδειξε καμία σημαντική διαφορά στις μετρήσεις μεταβολισμού μεταξύ δύο και τριών γευμάτων μέσα στη μέρα.

Το ίδιο παρατηρήθηκε και σε έρευνα του 2010 με παρέμβαση απώλειας βάρους, η οποία απέτυχε να δείξει κάποια σημαντική διαφορά μεταξύ τριών και έξι γευμάτων μέσα στη μέρα.

Αλλά ακόμα και στην υπερβολή, σε μία σχετικά πρόσφατη έρευνα (2012) που μελετήθηκαν δύο ομάδες ατόμων που κατανάλωναν τρία και 14 (!) γεύματα τη μέρα δεν παρατηρήθηκε κάποια σημαντική διαφορά στις μετρήσεις μεταβολισμού. Το ενδιαφέρον είναι ότι παρατηρήθηκε μία μικρή αύξηση μεταβολισμού ηρεμίας στην ομάδα που κατανάλωνε..τα λιγότερα γεύματα μέσα στη μέρα!

Με λίγα λόγια: η συχνότητα γευμάτων δεν έχει σημαντική επίδραση στον μεταβολισμό ενός ατόμου.

Πάρε μία ιδέα για ελαφρύ γεύμα: Σαλάτα με σπανάκι, ρόδι και φιλέτο κοτόπουλο. Magic!

Πόσα γεύματα πρέπει να καταναλώνω μέσα στη μέρα για να χάσω βάρος;

Η ιδανική συχνότητα γευμάτων εξαρτάται από την καθημερινότητα και τις προτιμήσεις σου.

Πρέπει να καταναλώνεις όσα γεύματα σε βολεύει και θέλεις να τρως.

Δεν έχει καμία διαφορά αν καταναλώνεις δύο, τρία ή έξι γεύματα μέσα στη μέρα.

Σημασία έχει να ικανοποιείς το αίσθημα της πείνας που νιώθεις όποτε πεινάς με έξυπνες, θρεπτικές και χορταστικές επιλογές που ταιριάζουν με τους στόχους σου.

Συμπερασματικά

  • Η απώλεια βάρους δεν σχετίζεται με τη συχνότητα κατανάλωσης γευμάτων.

  • Αν υπάρχει ένα έλλειμμα θερμίδων, δηλαδή λαμβάνονται λιγότερες θερμίδες από αυτές που ξοδεύονται μέσα στη μέρα τότε δεν έχει σημασία αν αυτό επιτυγχάνεται μέσω 1-2 ή 3 ή 4-6 γευμάτων μέσα στη μέρα.

  • Τα μικρά και συχνά γεύματα ανά 3 ώρες δεν αυξάνουν το μεταβολισμό. Είναι μύθος.

  • Να καταναλώνεις όσα γεύματα σε βολεύει και θέλεις να τρως μέσα στη μέρα.

  • Η ιδανική συχνότητα γευμάτων για να χάσεις βάρος εξαρτάται από την καθημερινότητα και τις προτιμήσεις σου.