Ένας περίεργος αλλά αποτελεσματικός τρόπος να χάσεις κιλά και να διατηρήσεις την αλλαγή σου!

Ένας περίεργος αλλά αποτελεσματικός τρόπος που δεν είχες σκεφτεί για να χάσεις κιλά και να διατηρήσεις την αλλαγή σου είναι ο στενός κοινωνικός κύκλος σου ή αλλιώς τα άτομα με τα οποία περνάς το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου σου.

-Είσαι η μίξη των 5 πιο κοντινών ανθρώπων σου- 

Παρά ένα άτομο θα ταίριαζε φανταστικά η φωτογραφία.
Κανείς δεν είναι τέλειος, ούτε η φωτογραφία για την περίσταση.

Αν υπάρχει ένα ευνοϊκό περιβάλλον γύρω σου, τότε η επιτυχία είναι σχεδόν εξασφαλισμένη. Φαντάσου οι άμεσες επιρροές της καθημερινότητας σου να σε σπρώχνουν προς το ιδανικό αποτέλεσμα.

Αν από την άλλη υπάρχει ένα επιβαρυντικό περιβάλλον, τότε η προσπάθεια γίνεται 100 φορές πιο δύσκολη και μάλλον..ανεπιτυχής. Σκέψου τους κοντινούς σου ανθρώπους που στέκονται εμπόδια στους στόχους σου.

Η αλήθεια είναι η εξής, ευτυχώς ή/και δυστυχώς:

-Επηρεάζεις και επηρεάζεσαι σε μεγάλο βαθμό από τους ανθρώπους που έχεις δίπλα σου-

Όσο περισσότεροι άνθρωποι γύρω σου κάνουν το ίδιο πράγμα, τόσο πιο πιθανό είναι να το κάνεις και συ.
Αν ο κύκλος σου έχει φυσιολογικό βάρος και γυμνάζεται είναι πολύ πιθανό να προσέχεις τη διατροφή σου και να γυμνάζεσαι και συ.

Οι αποφάσεις αυτές λαμβάνονται με υποσυνείδητο τρόπο.
Συνήθως, παίρνουμε αποφάσεις χωρίς να τις σκεφτόμαστε, απλά και μόνο για να είμαστε αποδεκτοί από τον κοινωνικό μας κύκλο.

Πότε το περιβάλλον είναι ευνοϊκό;

Οι δικοί σου άνθρωποι είναι αυτοί που μπορούν να σε στηρίξουν και να ωθήσουν προς την συνέχεια της προσπάθειας που κάνεις. Σκέψου πως θα ήταν αν:

- ο κολλητός σου σε παρότρυνε να πάτε μαζί για γυμναστική
- οι φίλοι σου σε στηρίζανε ψυχολογικά και έμπρακτα σε κάθε αθλητικό αγώνα που συμμετείχες
- ο σύντροφος σου βοηθούσε με το μαγείρεμα έχοντας έτοιμα μερικά γεύματα της εβδομάδας
- σε άκουγε η μητέρα σου και χρησιμοποιούσε λιγότερο λάδι στα φαγητά
- η οικογένεια σου δέχεται να μην υπάρχει γλυκό μέσα στα ράφια της κουζίνας

 

Το περιβάλλον μπορεί να σου δώσει φόρα και να σε ωθήσει προς τη σωστή κατεύθυνση.
Βέβαια, από μόνο του δεν είναι αρκετό. Χρειάζεται και η δική σου προσπάθεια.

Πότε το περιβάλλον είναι επιβαρυντικό;

Επιτέλους έχεις μπει σε ένα πρόγραμμα και βλέπεις τα πρώτα ενθαρρυντικά αποτελέσματα.

Είσαι λιγότερα κιλά με χαμηλότερο λίπος και η φυσική σου κατάσταση έχει βελτιωθεί.
Είσαι χαρούμενος, γεμάτος ενέργεια και έτοιμος να συνεχίσεις για το κάτι παραπάνω.

Σκέφτεσαι ότι με τον ίδιο τρόπο που το έκανες και συ θα μπορούσαν να επωφεληθούν οι δικοί σου άνθρωποι οπότε και αποφασίζεις να το μοιραστείς μαζί τους και να τους παροτρύνεις να κάνουν και αυτοί το ίδιο.

Περιμένεις να ενθουσιαστούν όσο και συ..

Αλλά αντί να πάρεις τις αντιδράσεις που περίμενες ακούς πειράγματα, γκρίνιες και αποθαρρυντικά λόγια
- Εγώ θα κάνω δίαιτα τρώγοντας δίπλα σου πίτσα και παγωτά, ωραία τα βραστά αυγά;
- Πηγαίνεις συνέχεια για γυμναστική και μας έχεις γραμμένους.
- Αυτά είναι βλακείες, μου αρέσω έτσι όπως είμαι..δεν έχω ανάγκη το ωραίο σώμα.

Η αλήθεια είναι πως η προσπάθεια σου γίνεται πολύ δυσκολότερη όταν ο σύντροφος σου παραγγέλνει delivery την ίδια ώρα που εσύ μαγειρεύεις διαιτητικά, η διασκέδαση της παρέας σου είναι να μαζευτείτε σε ένα σπίτι και να καταναλώσετε πίτσες και γλυκά μέχρι τελικής πτώσεως, οι κολλητοί σου κατεβάζουν 5 μπύρες στην καθισιά τους και η μητέρα σου μαγειρεύει με μεγάλη ποσότητα λαδιού κάθε φαγητό.

Το περιβάλλον σε φρενάρει και σε εξαντλεί. Από μόνο του όμως δεν μπορεί να σε σταματήσει.

-Το να μείνεις μόνος σου στη μάχη δεν είναι λύση-

Μπορεί η πρώτη αντίδραση που σου ήρθε στο μυαλό είναι να μείνεις μόνος σου.
‘’Δεν έχω ανάγκη κανέναν, μπορώ να τα καταφέρω ολομόναχος’’.

Για πολύ καιρό επέλεγα και εγώ αυτή τη λύση.
Επιλέγεις δύσκολο μονοπάτι. Είσαι ελεύθερος να το περπατήσεις, δική σου απόφαση.
Απλά γνωρίζουμε και οι δύο που θα σε οδηγήσει.

-Σαν άνθρωποι, είμαστε κοινωνικά όντα-

Εξελιχτήκαμε σαν είδος μέσα σε μικρά γκρουπ ατόμων που ο ένας είχε ανάγκη τον άλλο για να επιβιώσει.
Τότε, αν έμενες μόνος σου αυτό σήμαινε ΣΙΓΟΥΡΟΣ θάνατος.

Η ηρωική απόφαση να μείνεις μόνος σου σε επηρεάζει ψυχολογικά νιώθοντας απομονωμένος.
Η απομόνωση οδηγεί στην κατάθλιψη. Μέχρι και το σώμα αντιδρά παρουσιάζοντας ασθενές ανοσοποιητικό σύστημα σε αυτές τις καταστάσεις. Όταν νιώθεις απομονωμένος είναι τρομακτικό και δύσκολο. Είσαι ευάλωτος.

Στην καθημερινότητα σου απομόνωση μπορεί να νιώθεις όταν:
- Είσαι ο μόνος με ταπεράκι στη δουλειά σου.
- Είσαι ο μόνος απ’ την παρέα σου που δεν πίνει αλκοόλ.
- Είσαι ο μόνος που δεν τρώει ‘’βρώμικο’’ μετά το ξενύχτι.

Μόνος ενάντια σε όλους και σε όλα.

Δεν σου λέω ότι δεν είναι εφικτό. Υπάρχουν πολλοί που τα έχουν καταφέρει να αντισταθούν και να πετύχουν τους στόχους τους. Ο άνθρωπος εξάλλου έχει απεριόριστες δυνατότητες.

Απλά σου λέω ότι είναι ΠΟΛΥ πιο ΕΥΚΟΛΟ όταν έχεις ένα ευνοϊκό περιβάλλον γύρω σου.

Πως μπορείς να δημιουργήσεις ένα ευνοϊκό περιβάλλον γύρω σου (4+1 βήματα)
 

Βήμα 1ο: Όλα ξεκινάνε με τον τρόπο που σκέφτεσαι.

Αντί να νιώθεις απομονωμένος και να είσαι το θύμα της υπόθεσης, μπορείς να ΗΓΗΘΕΙΣ.

-Να γίνεις ΕΣΥ το παράδειγμα για όλους-

Αντί να περιμένεις το περιβάλλον σου να αλλάξει, πήγαινε ενάντια στο ρεύμα και γίνε η πηγή έμπνευσης για όλους. Απόδειξε τους ότι είναι εφικτό.

Βήμα 2ο: Προσπάθησε να ακούς και να κατανοείς τον άλλο.

Σταμάτα για λίγο να επαναλαμβάνεις τις δικιές σου απόψεις και άκου προσεκτικά τι έχει να σου πει ο άλλος.

Σκέψου τι μπορεί να εννοεί πίσω από τις λέξεις που χρησιμοποιεί.
Προσπάθησε να δεις την διαφορετική οπτική του γωνία, τον τρόπο που σκέφτεται.

Προσπάθησε να τον κατανοήσεις.
Δεν χρειάζεται να συμφωνήσεις μαζί του, αρκεί να του δείξεις ότι τον καταλαβαίνεις.

Μπορεί να έχεις δίκιο σε αυτό που ισχυρίζεσαι..

-Ναι, τα γλυκά παχαίνουν.
Προσπάθησε να καταλάβεις ότι προσφέρουν μία στιγμή απόλαυσης, ζεστασιάς και ασφάλειας σε μία γυναίκα που δεν αισθάνεται άνετα με την εμφάνιση της και που καταπιέζεται είτε στη δουλειά της είτε στο σπίτι της.

-Ναι, το αλκοόλ κάνει κακό.
Προσπάθησε όμως να καταλάβεις τον αδερφό σου ή το σύντροφο σου που έρχεται σκασμένος από τη 10-ωρη εργασία του και ψάχνει μία στιγμή εκτόνωσης και διαφυγής πίνοντας 2-3 ποτάκια.

Ο καθένας έχει τους λόγους του που παίρνει ορισμένες αποφάσεις. Να θυμάσαι ότι:

-Κάθε μία συμπεριφορά ενός ατόμου προσπαθεί να λύσει ένα πρόβλημα-

Μην τους κρίνεις, αλλά προσπάθησε να μπεις στη θέση τους και να νιώσεις πως νιώθουν.

Θα παρατηρήσεις πως όταν οι δικοί σου άνθρωποι νιώσουν ότι τους καταλαβαίνεις και ότι δεν τους κρίνεις, θα δουν με άλλο μάτι και χωρίς κριτική την δικιά σου αλλαγή συνηθειών και πεποιθήσεων σου.

Πρακτικό εργαλείο: Σκέψου το καλύτερο για όλους, όχι μόνο για τον εαυτό σου.

Όταν είσαι σε κόντρα με κάποιο κοντινό σου πρόσωπο δες κατά πόσο θέλεις να έχεις πάντα δίκιο και έχεις ξεχάσει τον αρχικό σου σκοπό που ήταν να προκαλέσεις μία αλλαγή στον άλλο.

Κάποιες φορές χρειάζεται να θυσιάσεις τον εγωισμό σου και τις μικρές προσωπικές σου νίκες για να ωφεληθείτε και οι δύο. Αποδέξου την αντίσταση του και την μη αποδοχή των σωστών (;) πεποιθήσεων σου.

Στην αρχή μπορεί να νιώσεις άβολα γιατί δεν έχεις συνηθίσει να ‘’χάνεις’’ σε μία συζήτηση. Αργότερα όμως παρατήρησε τα αποτελέσματα.

Βήμα 3ο: Να είσαι επίμονος, όχι πιεστικός.

Άλλαξες τις διατροφικές σου συνήθειες και βλέπεις εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Το ίδιο θέλεις να συμβεί και στους κοντινούς σου ανθρώπους, αλλά βλέπεις από τη μεριά τους αντίσταση στην αλλαγή. Δεν χρειάζεται να τους πιέσεις. 

Δεν χρειάζεται να τους αναγκάσεις να σε ακολουθήσουν στις συνήθειες σου και να συμφωνήσουν με τα πιστεύω σου. Αντίθετα, γίνε επίμονος, δίνοντας τους συνεχώς ευκαιρίες να συμβαδίσουν μαζί σου προς μία ζωή γεμάτη ενέργεια και υγεία.

-Πρότεινε τους πολλές φορές να δοκιμάσουν από το διαιτητικό νοστιμότατο φαγητό σου.
-Κάλεσε τους ξανά και ξανά στην προπόνηση σου.
-Μίλα συχνά μαζί τους για θέματα βελτίωσης της υγείας και της εικόνας σώματος.

Να περιμένεις συνεχώς την αντίσταση τους, αλλά αντιμετώπισε τη με θετικότητα, αποδοχή και βαθύτερη σύνδεση μαζί τους.

Πρακτικό εργαλείο: Συμπεριέλαβε τους κοντινούς σου ανθρώπους στην καθημερινότητα σου.
Αποδέξου τους για αυτό που είναι χωρίς να τους πιέζεις να αλλάξουν.
Θυμήσου να τους εκφράσεις την ευγνωμοσύνη σου που είναι δίπλα σου σε όλη αυτή την προσπάθεια.

-Ζήτα από το σύντροφο σου να σου κάνει ένα μασάζ μετά την προπόνηση σου.
-Άσε τα παιδιά σου να επιλέξουν τα λαχανικά της εβδομάδας.
-Μαγείρεψε μαζί με όλη την οικογένεια κάνοντας το μία διασκεδαστική διαδικασία.
-Ζήτα από τους κοντινούς σου ανθρώπους να έρθουν να σε δουν στον επόμενο αγώνα που θα συμμετάσχεις.

Βήμα 4ο: Κοίταξε προς τα μέσα, όχι προς τα έξω.

Η αλλαγή είναι δύσκολη.
Χρειάζεσαι ισχυρό κίνητρο για να τα καταφέρεις.

Βρες τα βαθύτερα, εσωτερικά σου κίνητρα ΓΙΑΤΙ θέλεις να αλλάξεις και κρατήσου γερά από αυτά.
Θα σε οδηγήσουν σε πιο μακροχρόνια και πιο επιτυχημένη αλλαγή σε σχέση με τα επιφανειακά κίνητρα όπως είναι η ικανοποίηση και η αποδοχή των άλλων.

Για τα εσωτερικά σου κίνητρα χρειάζεται αρκετή σκέψη και αρκετή ανάλυση της σκέψης σου, γι' αυτό ίσως παίρνει κάποιο χρόνο για να τα εντοπίσεις.

Πρακτικό εργαλείο: Για καθετί που κάνεις αναρωτήσου αν το κάνεις για σένα ή το κάνεις επειδή το κάνουν/το θέλουν όλοι.

Χωρίς να αγνοείς τους κοντινούς σου ανθρώπους, δώσε όλη σου την προσοχή σε εσένα. Σκέψου πως μπορείς να βελτιωθείς και να εξελιχθείς σαν άνθρωπος.

Αυτό οδηγεί σε κάτι εντυπωσιακό.

Σκέψου πως νιώθεις όταν παρατηρείς έναν κοντινό σου άνθρωπο να μάχεται για έναν στόχο του με αποφασιστικότητα, θάρρος και επιμονή στα δύσκολα.

Όταν βλέπεις ότι δεν πτοήθηκε από τις αποτυχίες του και στο τέλος θριάμβευσε πετυχαίνοντας το αποτέλεσμα που ήθελε. Εμπνέεσαι και συνειδητοποιείς πως όλα γίνονται.

Σκέφτεσαι ότι αφού τα κατάφερε αυτός, μπορείς να τα καταφέρεις και συ αν το προσπαθήσεις.

Μπορείς να γίνεις ΕΣΥ η θετική επιρροή στην οικογένεια σου και τους φίλους σου καθώς αυτοί σε παρακολουθούν να βελτιώνεσαι και να πετυχαίνεις τους στόχους σου.

Συμπερασματικά

  • Ένας περίεργος αλλά αποτελεσματικός τρόπος να χάσεις κιλά και να διατηρήσεις την αλλαγή σου είναι ο στενός κοινωνικός κύκλος σου ή αλλιώς τα άτομα με τα οποία περνάς το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου σου.

  • Είσαι η μίξη των 5 πιο κοντινών ανθρώπων σου.

  • Χτίσε το περιβάλλον σου με τους ανθρώπους που αγαπάς και εμπλούτισε το με ανθρώπους που σε εμπνέουν.

  • Ηγήσου στο περιβάλλον σου δίνοντας πρώτος το παράδειγμα για να ακολουθήσουν οι άλλοι.

  • Η καθοδήγηση από ένα επαγγελματία διατροφολόγο είναι πολύτιμη επιρροή η οποία μπορεί να σε βοηθήσει να πετύχεις πιο εύκολα και γρήγορα τους στόχους σου.

Related Posts